Güncel Haberler

Yılbaşı gecesi lezzetli yemeklerden mahrum kalmayın – SAĞLIK

Yılın ilk gününü sabırsızlıkla beklediğimiz, temiz sayfalar açma umudumuzun yeşerdiği, yeni hedefler koyduğumuz, umut dileklerimizi dile getirdiğimiz yılbaşı gecesine geldik. Yeni yılı karşıladığımız bu gecenin vazgeçilmezi elbette sevdiklerimizle sohbet dolu bir akşam yemeği ve sonunda bir atıştırmalık. Doğal olarak mutlu bir yeni yıl geçirmek ve fiziksel sağlığımıza olumsuz etki etmemek için beslenmemize de dikkat etmekte fayda var. Merak etme! Dikkatli olmak hiçbir şey yememek ya da strese girmemek anlamına gelmez. Burada önemli olan öğünlerinizi yavaş yemek, bol bol sohbet etmek, miktarları kontrol etmek ve yılbaşını rahat bir şekilde, yediklerinizi dengeleyerek geçirmektir. Peki yılbaşı gecesi nelere dikkat etmeliyiz ve nasıl yemeliyiz?Yeni Yüzyıl Üniversitesi Gaziosmanpaşa Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Diyetisyen Aslı Ortakçı “Yılbaşı beslenmesi” konusunda tüyolar verdi Yılbaşı gecesinde nasıl yemek yersiniz?Öncelikle akşam çok yiyeceğimizi düşünerek gün içinde aç kalmamalıyız: Yılın son gününe kahvaltıyla başlamak bizi günün temposuna karşı daha zinde ve enerjik hale getirecektir. Akşam yemeğinde bol miktarda yemek yiyeceğinizi göz önünde bulundurarak öğle yemeğinde sebze ya da salatalardan oluşan bir menü seçmeniz gün içinde dengeyi korumanıza yardımcı olacaktır. Gün içerisinde aç kalmamaya dikkat ederek düşük kalorili atıştırmalıklar tüketebilirsiniz. Örneğin; Taze meyvelerin yanında yenen kuruyemişler gün boyu kan şekerini dengelemek için iyi bir seçim olabilir. Özellikle akşam yemeğinden önce bir şeyler atıştırmak ve akşam yemeğinde aç oturmamak, öz kontrolünüzde çok önemli bir faktör olacaktır.Peki bu görkemli yılbaşı masasında neler olmalı?

  • Yemeğe mutlaka çorbayla başlayın; Bu daha çabuk tok hissetmenize yardımcı olacaktır.
  • Yılbaşı sofrasında mevsim sebzeleriyle hazırlanmış zengin bir sebze salatası yiyebilirsiniz. Belki haşlanmış baklagillerin veya peynirin ilave edildiği bir salata sağlıklı ve doyurucu bir seçim olabilir.
  • Etleri kızartmak yerine ızgara, fırınlama, haşlama veya yağsız tavada pişirme gibi sağlıklı yöntemler tercih edilmelidir. Ayrıca kırmızı et yerine doymuş yağ oranı düşük olan hindi, kaz, ördek, tavuk ve balığı tercih edebilirsiniz. Garnitür olarak zeytinyağıyla tatlandırılmış veya buharda pişirilmiş sebze yemeklerini tercih edebilirsiniz.
  • Pirinç, makarna gibi karbonhidrat içeren gıdaları çok fazla tüketmemeye dikkat ederek etinizin yanında karbonhidrat seçeneğini tercih edebilirsiniz.
  • Öğünlerinizi tüketirken öncelikle sebzeleri, en son protein ve karbonhidratları tercih etmeye özen gösterin.
  • Mideyi rahatlatmak için kızarmış mezeler yerine yoğurt veya peynirle hazırlanan yağsız mezeleri tercih etmek daha doğru olacaktır.
  • Yemekten sonra tüketilmesi muhtemel yüksek yağlı paketli gıdalar (cips, çikolata vb.) tercih etmek yerine, kuruyemiş ve kuru meyveler ölçülü olarak tüketilebilir; Ancak farkında olmadan sofrada tüketilen atıştırmalıkların kalori alımını önemli ölçüde artırabileceğini unutmamakta fayda var.

Alkol tüketebilir miyim?Böyle özel günlerde alkol de sofralarınızda olabilir elbette; Ancak dikkat etmeniz gereken en önemli şey aç olduğunuzda alkol tüketmemektir. Alkol kan şekeri seviyenizi düşürebilir ve daha fazla yemenize neden olabilir. Tok karnına tüketilen alkol daha sonra kana karışacağından, protein içeren bir gıdayla birlikte (muhtemelen ana öğün sırasında) tüketmeyi ve bol su içmeyi deneyin. 1-2 bardak şarap seçebilirsiniz. Daha az alkol tüketmek için su veya doğal maden suyu gibi kalori içermeyen içecekleri tercih edebilirsiniz. Yeni yılın ilk gününde nelere dikkat etmeliyiz?Öğle vakti olsa bile brunch şeklinde de olsa doyurucu bir kahvaltı şarttır. Gününüze bir atıştırmalıkla devam edin ve akşam yemeğinde çorba, zeytinyağlı sebze, haşlanmış veya ızgara tavuk, salata gibi hafif seçimler yapın ya da mideyi sakinleştirmek için rezene, anason gibi bitki çaylarını, rahatlamak için melisa ve papatya gibi bitki çaylarını tercih edin. vucüdun. Gün içerisinde vücudunuzu toksinlerden arındırabilirsiniz. Su tüketiminizi mutlaka artırın. Gün içerisinde hareket etmeye çalışın, mümkünse temiz havada tempolu yürüyüşler yapın. Yeni yılda, sofralara eşlik eden sağlık, mutluluk ve tatlı anılarla rengarenk ziyafet sofraları düzenleyin…Yılbaşı menüsü örneği:Balkabağı çorbası, az miktarda haydari, az miktarda pancar ve kinoa, az miktarda közlenmiş patlıcan makarna, ricotta ve narla süslenmiş salata, fırınlanmış hindi, fırınlanmış sebzeler* İsteğe göre sütlü tatlı tercih edebilirsiniz.
Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Ne Demek - Bursa son dakika - Ehliyet Sınavı Çıkmış Sorular - Paket Arıtma - Gebze implant diş - Kulis haber -
sesli sohbet elektronik sigara cam
Bebek Bakıcısı - Omegle - Sohbet Odaları - Omegla - Görüntülü Sohbet -
uaeupdates.com deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu radabet giriş Puff langstoninstitute.org gaziantep bayan escort antep escort